کابین دوش چیست؟

در پاسخ به سوال کابین دوش چیست؟، می توان گفت کابین دوش یک اتاق شیشه ای کوچک و محدود است که فضای استحمام را محصور کرده است. به طور کلی طراحی کابین دوش ها به گونه ای است که شامل یک درب می باشند که از طریق آن می توانند وارد یا خارج شوند. همچنین در داخل کابین دوش شیرآلات لازم برای استحمام نیز نصب می شود. در واقع کابین دوش به عنوان یک عضو تفکیک کننده برای فضای حمام و سایر قسمت ها عمل می کند.

یک سونا و دوش ترکیبی مدرن و مجلل نصب شده در کابین دوش را به نمایش می گذارد. یک واحد بزرگ و مستطیل شکل با درب های شیشه ای طراحی شده توسط شرکت ژیکودُر نصب شده است. بخش سمت چپ دارای یک سونای چوبی با نیمکت و نور گرم است. قسمت سمت راست به عنوان دوش، با دیوار های سیاه، سر دوش و سایر امکانات استفاده می شود. چراغ های LED آبی نمای بیرونی واحد را مشخص می کند. پنجره مجاور واحد، با پرده های افقی پوشیده شده است. پنجره ها اجازه می دهند نور طبیعی وارد اتاق شود. حوله های مرتب تا شده و یک گیاه گلدانی روی میز قرار می گیرند. یک گیاه گلدانی روی زمین سمت راست واحد حمام سونا، با برگ‌های سبز بلند قرار دارد.

انواع کابین دوش از نظر شکل و جنس

کابین دوش زاویه‌ ای : این نوع کابین‌ ها به شکل مستطیل یا مربع با زوایا تیز یا گرد طراحی شده‌اند. و برای فضا های کوچک و زاویه‌ های خاص مناسب هستند.

کابین دوش کروی : این نوع کابین دوش دارای شکل گرد است و غالباً در حمام‌ های بزرگ و با فضای کافی استفاده می‌ شود.

کابین دوش شیشه‌ ای : کابین‌ های دوش با درب و دیواره‌ های شیشه‌ ای بسیار زیبا و شیک هستند و به فضا جلوه ای مدرن می‌ بخشند.

کابین دوش آکریلیکی : این نوع کابین‌ ها از جنس آکریلیک ساخته شده‌ اند و سبک، مقاوم و آسان در نصب هستند.

هر یک از انواع کابین دوش ویژگی‌ ها و مزایا خاص خود را دارند. بنابراین می‌ توانید بر اساس نیاز ها و سلیقه خود بهترین نوع کابین دوش را انتخاب کنید.

در هنگام خرید کابین دوش چه ویژگی هایی باید در نظر گرفته شود؟

ابعاد کابین دوش : مطمئن شوید که ابعاد کابین دوش با ابعاد حمام شما سازگار است و به راحتی نصب می‌ شود.

جنس و ضخامت مواد ساخت : موادی مانند شیشه، پلاستیک، استیل و فایبرگلاس برای ساخت کابین دوش استفاده می‌ شوند. انتخاب مواد با کیفیت و مقاوم یکی از مهم ترین ویژگی ها است.

سیستم پاشش آب : انواع مختلفی از سیستم‌ های پاشش آب برای کابین دوش وجود دارد. از جمله پاشش بارانه، پاشش ماساژ، و پاشش دستی. بسته به سلیقه شما می‌ توانید مناسب‌ ترین را انتخاب کنید.

نوع درب : درب‌ های کابین دوش ممکن است پیوسته یا جداشدنی باشند. هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. بنابراین بر اساس فضای موجود و سلیقه، می توانید یکی از این دو مدل را برگزینید.

استاندارد های ایمنی : اطمینان حاصل کنید که کابین دوش دارای استانداردهای ایمنی لازم مانند استاندارد CE است.

یک حمام مدرن و شیک را با تم قرمز جذاب به تصویر می کشد. کابین دوش قرمز چشمگیر با درب های شیشه ای شفاف و دستگیره های نقره ای توسط تیم نصاب ژیکودُر نصب شده است. در داخل کابین، یک کف سفید، بدون زهکشی قابل مشاهده است. در مجاورت کابین دوش، یک قطعه هنری دیواری سیاه و سفید انتزاعی به جذابیت بصری می افزاید. قرار گرفتن در پیش زمینه به سمت چپ، یک صندلی قرمز منحنی ظریف، آرامش را دعوت می کند. روشویی سفید اقلام مختلفی از جمله بطری و جعبه دستمال کاغذی را در خود جای می دهد. بالای روشویی، آینه ای اتاق دیگری را با تصویری از غروب خورشید روی دیوار منعکس می کند. دو لامپ مشکی با فضای داخلی سفید در کنار آینه قرار دارند و نور را به سمت پایین می‌ تابانند. کفپوش چوبی تیره در سرتاسر حمام گسترش می یابد و در مقابل دیوار های روشن تر، تضاد ایجاد می کند. طراحی کلی تجمل و گرما را تراوش می کند و لهجه های قرمز پر جنب و جوش را با نور پردازی متفکرانه و مبلمان ظریف ترکیب می کند.

مزایای استفاده از کابین دوش

ایجاد حفاظت و حریم خصوصی بیشتر : استفاده از کابین دوش به شما امکان می‌ دهد در حین استحمام از دید دیگران محافظت کنید و حریم خصوصی خود را حفظ کنید.
جلوگیری از پخش آب : با استفاده از کابین دوش می‌ توانید از پخش آب در سراسر حمام جلوگیری کنید. و از این طریق کف حمام خود را خشک نگه دارید.
زیبایی و طراحی : کابین‌ های دوش امروزی با طراحی‌ های مدرن و زیبا ارائه می‌ شوند. در نتیجه می‌ توانند به زیبایی و استایل حمام شما افزوده شوند.
سهولت در نصب و استفاده : نصب و استفاده از کابین دوش نسبت به ساخت یک حوض دوش سنتی ساده‌ تر است. همچنین کابین دوش به صرفه جویی در زمان و هزینه نیز کمک می کند.
بهره‌ وری در استفاده از فضا : یکی دیگر از مزایای کابین دوش این است که برای نصب به فضای کمتری احتیاج دارند. بنابراین استفاده از کابین دوش ها برای حمام های کوچک، گزینه مناسبی است.
قابلیت تنظیم دما و فشار آب : برخی از کابین‌ های دوش دارای سیستم‌ های خودکار برای تنظیم دمای آب و فشار آب هستند. این امر نیز تجربه حمام دوش شما را بهبود می بخشد.

چگونه کابین دوش را تمیز نگه داریم؟