آهنکاری شیشه حمام

آهنکاری شیشه حمام به فرایندی میگویند که برای سازه شیشه ای اسکلتی نگه دارنده در دیوار ایجاد میشود. این کار برای حفظ امنیت بیشتر برای کار های با مساحت بالاتر انجام میشود، چرا که شیشه سنگین است و باید به نوعی در جای خود مستقر شود و نگه داشته شود.

یک حمام مدرن و شیک را با طراحی پیچیده به تصویر می کشد. حمام جادار و روشن است و فضایی دلپذیر ایجاد می کند. یک وان مستقل سفید بزرگ در مرکز صحنه قرار می گیرد که مجهز به یک شیر آب نقره ای براق است. در سمت چپ، یک حمام شیشه ای دارای کاشی های خاکستری تیره است که به پالت رنگ خنثی کنتراست اضافه می کند. لازم به ذکر است این حمام شیشه ای توسط تیم نصاب ماهر شرکت ژیکودُر نصب شده است. یک حوله سفید مخملی روی درب دوش آویزان شده است که بر تجمل گرایی تاکید دارد. در سمت راست، روشویی دیواری دارای کابینت های خاکستری تیره است که روی آن یک میز با رنگ روشن وجود دارد. سینک دوتایی راحتی را فراهم می کند و آینه بزرگ در بالا حس فضا را افزایش می دهد. یک چهارپایه کوچک روکش دار جلوی روشویی می نشیند که با یک گیاه ارکیده برای لمس طبیعت همراه است. کف با کاشی های خاکستری روشن پوشیده شده است که نور را منعکس می کند و به روشنایی کلی کمک می کند. طراحی اتاق به تعادلی هماهنگ بین زیبایی شناسی مدرن و عملکرد دست می یابد.

آیا انجام آهنکاری لازم است؟

خیر، در اکثر مواقع آهنکاری اصلا نیاز نیست. آهنکاری فرایندی است که در آن در داخل دیوار اسکلت فلزی نصب میشود. و فریم های شیشه حمام به آن متصل میشوند. این کار صرفا برای ایجاد امنیت بیشتر در مقابل آسیب هایی است که شیشه حمام های سنگین ممکن است متحمل شوند. برای مثال خم شدن شیشه حمام بخاطر وزن خودش یا به اصطلاح شکم دهی شیشه حمام، یا افزایش مقاومت در برابر زلزله و یا حتی حفظ تعادل بهتر برای شیشه حمام.

مراحل آهنکاری شیشه حمام

طراحی نقشه : باید بر اساس نقشه حمام و انجام محاسبات روی وزن و اندازه شیشه حمام و یسری فاکتور های دیگر، نقشه ای برای این اسکلت در نظر گرفته شود.
کندن دیوار : آهنکاری همیشه فرایندی توکار است، و برای انجام اینکار ابتدا باید کاشی های دیوار کنده شوند، تا دسترسی به محل قرار دادن آهن ها راحت شود.
جایگذاری آهن ها : پس از ایجاد فضا برای قراردادن آهن ها در محلشان که طبق نقشه پیاده سازی شده است، باید آهن ها را در جایشان قرار داد. این مرحله بعد از انجام جوش کاری و اتصال بخش های مختلف اسکلت به هم به پایان میرسد.
بازسازی دیوار، کاشی و سقف : پس از اتمام آهنکاری، باید دوباره فضای حمام را درست کرد، پس کاشی های کنده شده دوباره به جای خود باز میگردند و اگر جایی نیاز به گچ کاری یا کناف کشی باشد، توسط تیم متخصص این حوزه انجام میشود.
اتصال شیشه حمام به اسکلت : در انتها باید از این اسکلت که در دیوار کار گذاشته شده است استفاده کرد؛ پس فریم شیشه حمام را به آهن هایی که در نصب شده اند متصل میکنیم. اینگونه آهنکاری انجام شده و از بابت استحکام شیشه حمام خود دو چندان مطمئن میشوید.

یک حمام شیشه ای مدرن و شیک را به تصویر می کشد. وان توکار بزرگ به طور برجسته در پیش زمینه دیده می شود. مجهز به شیرآلات مدرن است. دیوار پشت وان با کاشی های مرمر تزئین شده است و دارای سه قفسه فرورفته عمودی است که وسایل تزئینی را در خود جای می دهد. در سمت راست وان یک محفظه دوش شیشه ای طراحی شده توسط تیم ژیکودُر با وسایل مدرن، از جمله سردوش بارانی قرار دارد. حمام بزرگ و روشن است و نور طبیعی از پنجره سمت چپ می آید. یک لوستر زیبا بالای وان حمام آویزان شده و به فضای مجلل اتاق می افزاید. طرح کلی رنگ خنثی، با کاشی های مرمری و وسایل سفید است. یک تشک حمام فیروزه ای کرکی در کنار وان قرار گرفته است و رنگ‌هایی را ایجاد می‌کند.

مزایا آهنکاری شیشه حمام