کاربردهای شیشه سکوریت در صنعت

کاربردهای شیشه سکوریت در صنعت، به دلیل مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت و ایمنی زیاد، بسیار گسترده است. این نوع شیشه به دلیل ویژگی‌ های منحصر به فرد خود، در مکان‌ ها و صنایعی که ایمنی و مقاومت اهمیت بالایی دارد، استفاده می‌ شود. که این ویژگی ها عبارت اند از : نشکن بودن و ایجاد قطعات کوچک و غیر تیز در هنگام شکست.

فردی را نشان می دهد که ژاکتی با دید بالا با نوارهای بازتابنده پوشیده است و در داخل خودرویی با شیشه جلوی آن به شدت ترک خورده نشسته است. فرد چیزی را که به نظر می رسد چکش یا ابزاری مشابه در مقابل شیشه جلو نگه داشته است، نشان می دهد که ممکن است آسیب ناشی از این عمل باشد. کاپوت خودرو و بخشی از داشبورد و همچنین مقداری رنگ سبز و خودروی دیگری در پس زمینه قابل مشاهده است که نشان می دهد این صحنه ممکن است در فضای باز باشد.

کاربرد شیشه سکوریت در صنعت ساختمان سازی و معماری

درب‌ ها و پنجره‌ های بزرگ و شیشه‌ ای در ساختمان‌ های مسکونی و تجاری، معمولاً از شیشه سکوریت ساخته می‌ شوند. این شیشه‌ ها در برابر ضربه مقاوم هستند و در صورت شکست، خطر کمتری برای افراد ایجاد می‌ کنند. یکی دیگر از کاربردهای شیشه سکوریت در صنعت ساختمان، نمای شیشه‌ ای ساختمان‌ های بلند است. که برای ایجاد ظاهری زیبا و همچنین مقاومت در برابر باد و فشار های جوی، استفاده می‌ شود.

صنعت لوازم خانگی

از کاربردهای شیشه سکوریت در صنعت لوازم خانگی، می توان به اجاق گاز های شیشه ای، فرها و مایکروویوها و درب یخچال نیز اشاره کرد. شیشه سکوریت به دلیل مقاومت در برابر حرارت و تغییرات دما، برای ساخت صفحه‌ های اجاق گاز های شیشه‌ ای استفاده می‌ شود. علاوه بر این، در درب‌ های فر و مایکروویو، شیشه سکوریت به کار می‌ رود. زیرا در برابر دمای بالا و ضربه مقاوم است. درب‌ های یخچال‌ های فروشگاهی و صنعتی که به نمایش محصولات کمک می‌ کنند، از شیشه سکوریت ساخته می‌ شوند. تا هم ایمن باشند و هم شفافیت لازم را داشته باشند.

کاربرد شیشه سکوریت در صنعت صنعت خودروسازی

در صنعت خودروسازی، از شیشه سکوریت برای ساخت شیشه‌ های جانبی و پشتی استفاده می‌ شود. این شیشه‌ ها در صورت بروز تصادف یا ضربه به جای ایجاد تکه‌ های بزرگ و خطرناک، به قطعات کوچک و کند تبدیل می‌ شوند. بنابراین خطر آسیب به کاربران را نیز کاهش می‌ دهند. و هیچ چیزی مهم تر از ایمن بودن خودرو برای کاربران نیست.

نمای کم زاویه ای از آسمان خراش های مدرن با آسمان آبی شفاف در پس زمینه را نشان می دهد. ساختمان ها با پنجره های شیشه ای ساخته شده از شیشه سکوریت ژیکودُر، بازتابنده پوشانده شده اند و الگویی از اشکال و خطوط هندسی ایجاد می کنند. منظری که عکس از آن گرفته شده است بر ارتفاع ساختمان ها و طراحی نمای آنها تاکید دارد.

صنعت دکوراسیون داخلی

درب‌ های شیشه‌ ای دوش و حمام، نرده ها و جان پناه های شیشه ای از مهم ترین کاربردهای شیشه سکوریت در صنعت دکوراسیون داخلی هستند. زیرا شیشه سکوریت در برابر رطوبت، حرارت و ضربه مقاوم است. و در صورت شکستن، خطری ایجاد نمی‌ کند. علاوه بر این، شیشه های سکوریت به راحتی شکسته نمی شوند. اغلب در صورت قرار گرفتن تحت یک سری عوامل، دچار شکستگی می شوند.

کاربرد شیشه سکوریت در صنعت حمل و نقل عمومی

شیشه سکوریت در پنجره‌ ها و درب‌ های قطار ها و مترو ها مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا شیشه های سکوریت با بهره مندی از مقاومت بالا در برابر ضربه و تبدیل به قطعات کند در صورت شکستن، برای مسافران ایمنی مطلوبی را فراهم می کنند.