نگهداری از درب اتوماتیک شیشه ای

نگهداری از درب اتوماتیک شیشه ای یکی از مهم ترین مراحلی می باشد که بر نحوه عملکرد درب اتوماتیک شیشه ای تاثیر گذار است. در واقع اگر نگهداری و مراقبت از درب های اتوماتیک شیشه ای مورد توجه قرار نگیرد، ممکن است به ایجاد مشکلاتی منجر شود. بنابراین نگهداری از درب اتوماتیک شیشه ای می تواند به بهبود عملکرد آن کمک کند و از ایجاد مشکلاتی بزرگ تر، جلوگیری نماید.

ورودی یک ساختمان مدرن را نشان می دهد که در مرکز آن یک درب شیشه ای اتوماتیک گردان است. که ابن درب های شیشه ای توسط شرکت ژیکودُر طراحی و نصب شده اند. نما از پانل های شیشه ای بزرگ تشکیل شده است که امکان دید به منطقه لابی داخلی را فراهم می کند. در دو طرف درب گردان، دو گیاه گلدانی با توپیارهای مخروطی وجود دارد. این ساختمان منعکس کننده یک محیط شهری با سایر سازه های مرتفع است که در پس زمینه از طریق شیشه قابل مشاهده است. یک تشک آبی روی زمین در جلوی درب ورودی وجود دارد که احتمالاً برای پاک کردن پاها قبل از ورود می باشد. آسمان صاف است، که نشان می دهد ممکن است روز روشنی در بیرون باشد.

مراحل نگهداری از درب اتوماتیک شیشه ای

نظافت منظم : شیشه‌ های درب اتوماتیک را باید به‌ طور مرتب با شوینده‌ های مناسب تمیز کنید. از مواد ساینده استفاده نکنید تا از ایجاد خط و خش روی شیشه جلوگیری شود.

بازرسی فنی : هر چند ماه یک‌ بار، اجزای سیستم را مورد بررسی قرار دهید. تا از عملکرد صحیح موتور ها، سنسور ها و مکانیزم‌ های باز و بسته شدن اطمینان حاصل کنید.

روغن‌ کاری : اجزای متحرک مانند لولاها و قطعات دیگر را با روغن مخصوص، روان‌ کاری کنید تا از سایش و خرابی آن ها جلوگیری شود.

بررسی سنسور ها : سنسور های حرکتی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ مانعی وجود ندارد. و عملکرد آن ها به درستی انجام می‌ شود.

برطرف کردن موانع : در صورت وجود هر گونه مانع یا جسمی در مسیر درب، آن را بردارید. تا خللی در باز و بسته شدن درب ایجاد نشود.

نگهداری از سیستم‌ های الکتریکی : اتصالات برقی و تجهیزات الکتریکی را بررسی کنید و در صورت مشاهده هرگونه خرابی یا علائم، سریعاً اقدام به تعمیر کنید.

کنترل سطح بسته شدن درب : تنظیمات مربوط به میزان باز و بسته شدن درب را بررسی کرده و مطمئن شوید که درب به‌ طور صحیح عمل می‌ کند.

نگهداری مناسب از درب اتوماتیک شیشه ای چه مزایایی را به دنبال دارد؟

با نگهداری و تعمیرات منظم، می‌ توان عمر مفید درب را افزایش داد و از نیاز به تعمیرات پر هزینه در آینده جلوگیری کرد.

اگر درب های شیشه ای اتوماتیک به‌ طور منظم سرویس شوند، عملکرد بهتری دارند و با سرعت و دقت بیشتری عمل می‌ کنند.

نگهداری از درب اتوماتیک شیشه ای سبب می‌ شود که مشکلاتی مانند خرابی سنسور ها یا مکانیزم های باز و بسته شدن، شناسایی شوند. بدین ترتیب، خطرات ایمنی نیز کاهش می‌ یابند.

سرویس‌ های دوره‌ ای و نگهداری، به جلوگیری از خرابی‌ های بزرگ‌ تر و هزینه‌ های بالای تعمیر کمک می‌ کند.

نگهداری منظم می‌ تواند به کاهش سر و صدا و لرزش‌ های غیرضروری که ممکن است بر اثر فرسودگی اجزا ایجاد شود، کمک کند.

چه زمانی برای نگهداری از درب اتوماتیک شیشه ای به روغن کاری نیاز است؟

هنگامی که درب اتوماتیک شیشه ای به سختی باز و بسته می شود یا صدای ناهنجاری تولید می کند، ممکن است نیاز به روغن کاری داشته باشد.

همچنین لازم است، هر چند وقت یک بار اجزای درب روغن کاری بشوند. تا فرآیند باز و بسته شدن درب راحت تر انجام شود.

اگر درب در محیط‌ هایی با رطوبت بالا یا غبار آلود قرار داشته باشد، ممکن است به‌ طور مکرر نیاز به روغن‌ کاری داشته باشد.

علاوه بر این، تغییرات دما می‌ تواند بر روی عملکرد اجزای متحرک تأثیر بگذارد. در هوای سرد، به روغن کاری بیشتری نیاز است زیرا از یخ‌ زدگی اجزا جلوگیری می کند.

درب اتوماتیکی را نشان می دهد که به نظر می رسد ورودی اصلی یک ساختمان مدرن است. درب های اتوماتیک شیشه ای ژیکودُر، با فریم فلزی هستند و بالای آن ها یک پنجره ترانسوم وجود دارد. بیرون درب ها، می‌ توانید خیابانی با ماشین‌ ها و محیطی شهری را ببینید. فضای داخلی که عکس از آن گرفته شده است دارای کفپوش سنگی صیقلی است و نور روز که از آن عبور می کند نشان می دهد که روز است.

آیا سرویس کردن درب، از مراحل نگهداری از درب اتوماتیک شیشه ای می باشد؟

بله، سرویس کردن درب اتوماتیک شیشه‌ ای یکی از مراحل حیاتی در نگهداری و مراقبت از این نوع درب‌ ها است. سرویس منظم می‌ تواند به طور مؤثری به بهبود عملکرد و افزایش عمر مفید آن کمک کند. برخی از مزایای سرویس کردن شامل موارد زیر می باشد :