یک حمام بزرگ و مجلل با امکانات مدرن و چشم اندازی از فضای سبز بیرون را به نمایش می گذارد. حمام بزرگ، دارای نور مناسب و دارای تناژ های خنثی با کاشی های بژ روی زمین و دیوارها است. در سمت چپ، دوش روشویی وجود دارد که با دیوارهای شیشه ای محصور شده است، مجهز به سر دوش باران و چند سر دوش دیواری. دیوار های شیشه ای یا همان شیشه حمامی این حمام مجلل و بزرگ توسط نصابان ماهر تیم ژیکودُر نصب و اجرا شده است. یک وان در مرکز و نزدیک پنجره های بزرگ قرار دارد که نمای درختان سبز بیرون را ارائه می دهد و نور طبیعی را برای روشن کردن فضا فراهم می کند. وان حمام توسط سکوی سنگی احاطه شده است که با متریال کف مطابقت دارد. در سمت راست وان یک تفریحی وسیع با سینک های دوتایی، فضای کافی برای پیشخوان، و کشوهای ذخیره سازی در زیر وجود دارد. بالای روشویی سه آینه بزرگ وجود دارد که نورهای داخلی و فضای سبز بیرونی را منعکس می کند. هر آینه دارای مجموعه ای از چراغ ها در بالای خود برای روشنایی بیشتر است. سقف دارای نورپردازی توکار است تا اطمینان حاصل شود که هر گوشه از این حمام زیبا به خوبی روشن است.

با خرید شیشه حمام، حمام خود را شخصی سازی کنید !

با خرید شیشه حمام و نصب آن، علاوه بر اینکه از جلوه ای شیک و مدرن، بهره مند می شوید، حس حریم خصوصی را برای خود افزایش داده‌اید. برای مشاوره رایگان و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

چرا ژیکودر؟

قطعا شیشه حمام به تنهایی تمام دلیل برتری یک برند نیست. شرکت ژیکودر علاوه بر ارائه کیفیت برتر شیشه حمام و استفاده از شیشه های سکوریت شده، از تیم نصاب های متخصص برای تضمین کیفیت اجرای کار و از تیم آماده پشتیبانی برای پاسخگویی به سوالات شما عزیزان بهره‌مند میباشد.
ژیکودُر توانسته در بیش از 20 سال ارائه خدمات در این زمینه رضایت و آرامش خاطر مشتریان را با کیفیت بالای کار حفظ کند.

حمام مدرن و شیک را با تمرکز روی منطقه دوش به تصویر می کشد. حمام یک طراحی معاصر را با کاشی های بزرگ و مات که دیوارها را پوشانده است به نمایش می گذارد. یک دوش در حال اجرا به تصویر کشیده شده است که آب از سر دوش کرومی مستطیلی شکل جاری است. همچنین یک سر دوش دستی ثانویه روی دیوار نصب شده است که کنترل ها در زیر آن قرار دارند. قفسه حوله‌ ای نردبانی به دیوار سمت چپ تکیه داده و دو حوله مرتب آویزان شده است. نور طبیعی از طریق پنجره بزرگ سمت راست وارد می شود و بازتاب هایی را روی سطوح مرطوب ایجاد می کند. بیرون از پنجره، نگاه اجمالی سرسبزی و بخشی از یک ساختمان ترکیبی از طبیعت شهری را به صحنه اضافه می کند. سمت راست، کابینت یا قفسه چوبی با دو بطری روی آن قرار دارد. شیشه حمام نیز توسط نصابان ماهر شرکت ژیکودُر طراحی و اجرا شده است.

قیمت شیشه حمام به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت شیشه حمام به عوامل مختلفی بستگی دارد. بنابراین نمی‌ توان قیمت آن را به صورت ثابت تعیین کرد. برخی از این عوامل عبارت اند از :

ابعاد شیشه : ابعاد و اندازه شیشه‌ ای که برای حمام انتخاب می کنید، میتواند تاثیر زیادی بر روی قیمت داشته باشد. به طور کلی هر چه ابعاد شیشه بیشتر باشد معمولا قیمت کمتری دارد.
نوع شیشه : نوع شیشه حمام همچون شیشه شفاف، شیشه مات، شیشه لمینت و … نیز بر قیمت تاثیرگذار است. برای مثال استفاده از شیشه های سوپر کلیر انتخابی گران‌قیمت بشمار میرود.
نوع و جنس فریم : اگر فریم شیشه حمام از جنس‌های مختلفی باشد مثل استیل، آلومینیوم، پلی‌کربنات و … بر قیمت آن نیز موثر است.

شیشه حمام چیست؟

شیشه حمام یکی از مهم ترین اجزا در طراحی و دیزاین حمام‌ های مدرن است. این نوع شیشه، با استفاده از شیشه‌ های سکوریت یا شیشه نشکن، جداسازی فضای حمام از سایر قسمت‌ های حمام یا دستشویی را انجام می‌ دهد. که این کار موجب ایجاد یک فضای بهداشتی در حمام می شود.

انواع شیشه حمام

یک حمام مدرن و شیک را با طراحی پیچیده به تصویر می کشد که طراحی شیشه های حمام توسط تیم ژیکودُر انجام شده است. حمام دارای کفپوش ها و دیوار های تیره رنگ است که ظاهری شیک و امروزی ایجاد می کند. چراغ های سقفی تو کار روشنایی ظریفی را ارائه می دهند و حس لوکس را افزایش می دهند. محفظه دوش شیشه ای بزرگ بر فضا مسلط است. دوش دارای پنل کنترل دیجیتال و چند سر دوش است. روی یک دیوار، سینک روشویی دو تایی با وسایل مدرن قرار دارد. آینه های بزرگ بالای روشویی به یک فضای باز و مطبوع کمک می کند. توالت سفید معاصر محیط تاریک را تکمیل می کند. به طور کلی، این حمام دارای پیچیدگی و عملکردی است که برای یک خانه مدرن عالی است.

شیشه حمام لولایی

شیشه حمام لولایی یکی از انواع شیشه های حمامی می باشد که توسط لولاهای مخصوص به قسمتی از دیوار یا شیشه متصل می شود. شیشه های حمامی لولایی با نیروی دست باز و بسته می شوند. همچنین برای تقسیم فضای حمام و دستشویی استفاده می‌ شوند. از مهم ترین مزایای شیشه‌ های حمامی لولایی، می توان به حفظ حریم خصوصی و جلوگیری از خیس شدن کل حمام اشاره کرد.

شیشه حمام اسپایدری

شیشه حمام اسپایدری از یراق آلات منحصر به فردی به نام اسپایدری تشکیل شده است. سیستم اسپایدری دارای پایه‌هایی می‌ باشد که این پایه ها در اطراف شیشه قرار می گیرند. وجود این پایه‌ها موجب می شود شیشه در مکان خود نگه داشته شود. یراق اسپایدری در کل حالت خاصی از لولا میباشد که بخاطر ظاهرش به اسپایدری معروف است. شیشه های حمام اسپایدری با طراحی مدرن و کیفیت بالا، به زیبایی و کارایی حمام شما کمک می‌ کنند.

یک حمام مدرن و بزرگ را به تصویر می کشد. این حمام دارای یک کابین دوش شیشه ای بزرگ با سر دوش باران و سر دوش دستی است که با شیشه حمامی اسپایدری ژیکودر طراحی شده. شیشه حس باز بودن و ظرافت را اضافه می کند. در مجاورت دوش، یک قسمت روشویی وجود دارد. این شامل کابینت سفید با پایه چوبی است که روی آن یک میز براق با دو سینک قرار گرفته است. آینه بزرگ بالای روشویی دیوار مقابل را منعکس می کند. در سمت راست روشویی، حوله های رول شده منظمی در یک سبد ذخیره می شوند و فضایی شبیه آبگرم ایجاد می کنند. گلدان گل زیبا حس زیبایی و طراوت را القا می کند. نور ملایم و در عین حال کافی، محیط آرام حمام را افزایش می دهد. به طور کلی، این حمام یک زیبایی شناسی تمیز و معاصر با توجه به جزئیات و کارایی دارد.
طراحی داخلی یک حمام مدرن و روشن را نشان می دهد. روشویی به کار رفته در این حمام، از جنس چوب تیره با میز سفید و سینک توکار می باشد. یک آینه بزرگ بر روی دیوار بالای روشویی نصب شده و نور طبیعی را منعکس می کند. یک دسته گل سبز در یک گلدان سفید رنگی به طبیعت می بخشد. درب ها و دیوار های شیشه ای شفاف، دیوارهای کاشی کاری شده خاکستری را با نوارهای افقی نمایان می کند. یک چراغ بالای سر فضای دوش را روشن می کند. در سمت چپ روشویی قرار دارد و درب آن بسته است. به طور کلی، این حمام ترکیبی از عملکرد، زیبایی شناسی و نور طبیعی برای ایجاد یک تجربه حمام دلپذیر است که شیشه های حمامی آن توسط شرکت ژیکودُر نصب شده است.

شیشه حمام ریلی

شیشه حمام ریلی یکی از انواع شیشه های حمامی می باشد. طراحی شیشه حمام ریلی به گونه ای است، که بخشی از شیشه که سوار بر ریل است از جلو یا عقب شیشه‌ی ثابتی میگذرد و عمل باز و بسته شدن را اجرا میکند. این نوع شیشه حمام از محبوب‌ ترین مدل های شیشه حمامی به شمار می رود و طرفداران بسیاری دارد. اگر دارای حمامی با فضای کوچک هستید، حمام شیشه‌ ای ریلی یک انتخاب مناسب خواهد بود.

شیشه حمام فریم لس

شیشه حمام فریم لس (Frameless Shower Glass) یا همان شیشه حمام بدون فریم(قاب)، نوعی از شیشه حمام است که بدون قاب یا حاشیه‌ دور آن طراحی شده است. شیشه حمامی فریم لس، باعث ایجاد یک ظاهر ساده، شفاف و مدرن در حمام می‌ شود. شیشه حمام فریم لس عموماً از شیشه‌ های ضخیم و مقاومی ساخته می‌ شود که می‌ تواند به صورت ایمن و پایدار در حمام استفاده شود. این نوع شیشه حمام معمولاً با استفاده از شیشه مات یا شیشه شفاف تولید می‌شود. همچنین به دلیل ظاهر زیبا و آسانی در تمیز کردن، مورد توجه بسیاری از افراد قرار می‌ گیرد.

منطقه دوش حمام مدرن و مینیمالیستی را به تصویر می کشد. دوش توسط یک پارتیشن شیشه ای شفاف محصور شده است که آن را از بقیه حمام جدا می کند. دیوارها در یک بافت صاف بژ تکمیل شده اند و فضایی گرم و دلنشین ایجاد می کنند. لوازم مدرن شامل دوش بارانی بالای سر و دوش دستی قابل تنظیم است. کف سفید تضاد خوبی با دیوارهای بژ دارد. خارج از پارتیشن شیشه ای، گیاه گلدانی بزرگ با برگ های سیخ دار وجود دارد که رنگ سبزی به آن اضافه می کند. یک حوله تا شده خاکستری به طور مرتب روی میله ای که به یکی از دیوارها متصل است آویزان می شود. شیشه های حمام این محیط شیک و مدرن توسط شرکت ژیکودُر طراحی شده است. به طور کلی، این قسمت دوش حمام عملکرد را با زیبایی شناسی ترکیب می کند و فضایی آرام و امروزی ایجاد می کند.

کاربرد های شیشه حمام

اکنون با هم به کاربرد های شیشه حمام میپردازیم:

بهینه سازی فضای حمام

استفاده از شیشه حمام، به همراه رعایت برخی نکات به بهینه سازی فضای حمام کمک می کند :

دقت در طراحی دیوار ها و کاشی‌ ها : استفاده از کاشی‌ های بزرگ با رنگ‌ های روشن می‌ تواند فضا را بزرگ‌ تر به نظر بیاورد.
انتخاب رنگ‌ های آبی آسمانی، لیمویی یا سبز روشن نیز به فضا احساس آرامش و وسعت می‌ دهد.
استفاده کاربردی از تمامی دیوارها و گوشه‌ ها : از فضاهای نامنظم و پرت شده در دیوارها بهره‌برداری کنید.
باید به جزئیات کوچک و اشیاء کارآمد که در حمام قرار می‌ گیرند، توجه شود.
استفاده از قفسه‌ ها و کمد های ذخیره‌ سازی : قفسه‌ ها و کمد ها را به شکلی طراحی کنید که فضای ذخیره‌ سازی را بهینه کنند.
استفاده از شیرآلات و تجهیزات کوچک و فشرده : شیرآلات و تجهیزات، باید به صورت کوچک و مناسب با ابعاد حمام، انتخاب شوند.

ایجاد فضای بهداشتی

شیشه حمام دوش یا وان را از قسمت‌ های دیگر حمام جدا می کند و مانع خیس شدن سایر قسمت ها می شود.

شیشه حمام به تفکیک فضای سرویس بهداشتی از حمام کمک می کند. در نتیجه که نظافت آن ها آسان‌ تر انجام می شود و از پخش شدن باکتری در دیگر فضاها جلوگیری می‌ کند.

تزئین حمام، سرویس و مستر

شیشه‌ حمام در تزئین حمام، سرویس بهداشتی و مستر نقش مهمی ایفا می‌ کند.
پارتیشن‌ های شیشه‌ ای : استفاده از پارتیشن‌ های شیشه‌ ای بین دو بخش حمام و دستشویی می‌ تواند فضای شخصی سازی شده تری را ایجاد کند. استفاده از پارتیشن شیشه ای حمام به دلیل ظاهر زیبا و افزایش نور محبوبیت دارد.

دیوار های شیشه‌ ای برای دوش : استفاده از دیوار های شیشه‌ ای به جای پرده‌ های دوش، فضای دوش را بازتر و شفاف‌ تر نشان می‌ دهد. این دیوارها می‌ توانند شفاف یا نیمه شفاف باشند. به طور معمول از شیشه‌ های سکوریت شده در حمام استفاده می‌ شود.

کابین‌ های دوش شیشه‌ ای :کابین دوش های شیشه ای به دلیل ظاهر زیبا، آسانی در تمیز کردن و ایجاد احساس فضای دنج‌تر در حمام ، سرویس و مستر مورد استفاده قرار می گیرند.

شیشه حمام علاوه بر کاربرد هایی که در حمام های خانه دارد در هتل ها هم بسیار کاربردی میباشد. برای مطالعه بیشتر کلیک کنید.
کاربرد شیشه حمام در خانه, کاربرد شیشه حما در هتل

مصارف شیشه حمام

از شیشه حمام بطور جداگانه برای مصارف دیگری نیز استفاده میشود. که برخی از این استفاده ها را ذکر میکنیم:

درب شیشه ای حمام

یکی از مصارف شیشه حمامی درب شیشه ای حمام است که به عنوان درب روی پارتیشن حمام یا کابین دوش قرار میگیرد. درب شیشه ای حمام معمولاً از شیشه شفاف یا مات ساخته می شود که به کمک ریل یا برجستگی‌ ها به دیوار یا بخشی از شیشه حمام نصب می‌ شود. شیشه‌ های استفاده شده در ساخت این محصول معمولاً شیشه‌ های سکوریت شده هستند. علاوه بر این ها استفاده از درب شیشه ای حمام، به ایجاد تفکیک بین دوش و سایر بخش های حمام، به زیبایی و کاربری فضای حمام می افزاید.

کابین دوش

کابین دوش شیشه‌ ای حمام یکی از محبوب ترین گزینه ها برای طراحی خاص و مدرن حمام می باشد. این نوع کابین دوش از شیشه‌ های مقاوم و شفاف ساخته شده است که به حفظ نورپذیری و اندازه‌گیری مناسب محیط حمام کمک می‌ کند.

پارتیشن شیشه ای حمام

پارتیشن شیشه ای حمام یک دیوار شیشه‌ ای مات یا شفاف است که برای تفکیک فضای سرویس بهداشتی از حمام استفاده می‌ شود. نصب پارتیشن شیشه ای حمام می تواند از ورود آب و بخار حمام به داخل اتاق و سایر قسمت‌ های سرویس بهداشتی جلوگیری کند. همچنین استفاده از پارتیشن های شیشه ای به افزایش روشنایی و بزرگ‌ تر نشان دادن و مدرن کردن فضای سرویس بهداشتی کمک می‌ کند. این پارتیشن‌ ها به صورت ثابت یا متحرک نصب می‌ شوند. بنابراین می‌ توانید با جدا کردن سرویس بهداشتی از حمام، محیطی کاملاً ایمن را برای خود ایجاد کنید.

انواع شیشه مصرفی در شیشه حمام

شیشه سکوریت

شیشه سکوریت به دلیل برخورداری از شفافیت، به طراحی داخلی حمام زیبایی منحصر به فردی می‌ بخشد. استفاده از شیشه سکوریت در طراحی شیشه حمام، این امکان را برای شما فراهم می کند که از داخل حمام به دنیای بیرون دسترسی داشته باشید. این امر به طراحی خلاقانه‌ تر حمام نیز کمک می‌ کند. همچنین شیشه سکوریت به دلیل مقاومت بالای خود، در برابر تغییرات دما، همچون حرارت و رطوبت مقاومت مطلوبی دارد.

مزایای استفاده از شیشه سکوریت در حمام

شیشه سکوریت در برابر ضربه‌ ها و شوک‌ های معمولی مقاومت بسزایی دارد. این ویژگی به خصوص در حمام‌ ها که امکان شکستن شیشه و آسیب دیدن شخص حاضر در حمام وجود دارد، بسیار حائز اهمیت است.

پس از شکستن شیشه سکوریت، قطعات به شکل کوچک و کند در می آیند که این امر خطر آسیب جدی به کاربران را کاهش می‌ دهد.

با توجه به این مزایا، انتخاب بین شیشه سکوریت و شیشه معمولی برای حمام، بستگی به نیاز ها و اولویت‌ های شما دارد. اگر ایمنی، زیبایی و دوام از جمله اولویت‌ های شما هستند، شیشه سکوریت می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

شیشه کریستالی

شیشه کریستالی به دلیل ویژگی ها و مزایایی که به ارمغان می آورد، یک انتخاب عالی برای طراحی شیشه حمام است.

مزایای استفاده از شیشه کریستالی برای حمام

شیشه کریستالی از شفافیت بالایی برخوردار است و به حمام شما جلوه‌ زیبا و مدرنی می‌ بخشد.
شیشه کریستالی مقاوم‌ تر از شیشه‌ های معمولی است و به آسانی نمی‌ شکند.
شیشه های کریستالی با کیفیت بالا تولید می‌ شوند، بنابراین از مقاومت و دوام خوبی برخوردار هستند.
شیشه کریستالی در انواع گوناگونی از طرح‌ ها و رنگ‌ ها در بازار موجود است. تنوع بالای طرح و رنگ شیشه های کریستالی، امکان انتخاب برحسب سلیقه را برای شما فراهم می کند.

شیشه سوپر کلیر

شیشه‌ های سوپر کلیر یکی از جدیدترین انواع شیشه‌ها در صنعت معماری و ساختمان‌ سازی هستند. این شیشه‌ ها دارای بالاترین درجه کیفیت از لحاظ شفافیت می‌ باشند. نام “سوپر کلیر” به خوبی نشان‌ دهنده شفافیت بسیار بالای آن است. در واقع شیشه های سوپر کلیر به حدی شفاف هستند که حتی معماران نیز از آن‌ ها برای طراحی نماهای داخلی استفاده می‌ کنند.

مزایای استفاده از شیشه سوپر کلیر در حمام

شیشه های سوپر کلیر دارای شفافیت بی‌ نظیری هستند و در نمایش رنگ‌ ها حداکثر وضوح را دارند.
سوپر کلیر تأمین کننده حداکثر میزان انتقال نور و انرژی به فضای مورد استفاده است.
سوپر کلیر حالت نشکن به خود می‌ گیرد و اگر در اثر ضربه‌ ای بشکند، قطعات آن بسیار ریز و کم‌ خطر هستند.

شیشه کلیر

شیشه های کلیر یکی از انواع شیشه‌ های معمولی در ساختمان‌ سازی و دکوراسیون داخلی هستند. این شیشه‌ ها دارای شفافیت معمولی می باشند و به عنوان یک جزء از ساختمان‌ ها، به طور گسترده‌ ای استفاده می‌ شوند. همچنین در طراحی شیشه حمام نیز، می توان از شیشه های کلیر استفاده نمود.

ویژگی های شیشه کلیر

شیشه های کلیر دارای شفافیت معمولی هستند و به خوبی نور را انتقال می‌ دهند.
همچنین در مقابل ضربه‌ های معمولی مقاوم هستند.
شیشه‌ های کلیر می‌ توانند با طرح‌ ها و الگو های مختلفی تزیین شوند و به دکوراسیون داخلی حمام، زیبایی بیفزایند.

شیشه سندبلاست

شیشه سندبلاست طی یک فرآیند پیچیده تولید می شود. که در آن ساینده‌ های معدنی با پایه خاک، با شتاب بالا بر روی قطعه مورد نظر پرتاب می‌ شوند تا شیشه مات شود. این فرآیند سبب مات شدن قسمت‌ های مورد نظر شیشه می‌ شود. در نتیجه، شیشه های سندبلاست به عنوان یک شیشه مات شده شناخته می‌ شوند. از شیشه های سندبلاست می توان برای طراحی شیشه های حمامی استفاده کرد. همچنین، این شیشه ها در حالی که نور طبیعی را به اتاق منتقل می کنند، می توانند حریم خصوصی درون حمام را نیز حفظ کنند.

شیشه ساتینا

شیشه‌ های ساتینا با طرح‌ ها و رنگ‌ های متنوع، اغلب در مکان‌ هایی که نیاز به حفظ حریم خصوصی دارند، مورد استفاده قرار می گیرند. این مکان ها عبارت اند از داخل ساختمان‌ ها، بالکن‌ ها و کابین‌ های دوش. همچنین استفاده از شیشه های ساتینا فضای دل انگیزی در حمام ایجاد می کند. این شیشه ها به دلیل برخورداری از ساختار متفاوت و خاص، با بهترین فناوری‌ ها و مواد اولیه تولید می‌ شوند. آن‌ ها کاملاً مات هستند؛ بنابراین هیچ سطح شفافی بر روی آن‌ ها دیده نمی‌ شود. این شیشه‌ ها به سادگی نور را از خارج به داخل محیط منتقل می‌ کنند و توسط نور طبیعی، روشنایی محیط را افزایش می‌ دهند.

شیشه چاپی

نحوه ساخت و تولید شیشه های چاپی به گونه ای است که با انجام پخت های مرکب سرامیکی روی شیشه، در انواع رنگ ها و مدل های مختلف ساخته می شوند. چاپ های روی شیشه به صورت غیر شفاف هستند. در نتیجه فضای پشت آن‌ها قابل رویت نخواهد بود. همچنین، شیشه‌ های چاپی به صورت تک جداره و دو جداره در ساختار شیشه‌ های لمینت نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این شیشه‌ ها معمولاً برای تزئین و یا به منظور پوشاندن فضاهای مختلفی مانند فضای بین طبقات، اتاق‌ ها، حمام‌ ها و ویترین‌ های فروشگاه‌ها به کار می‌ روند. با توجه به این توصیفات، شیشه‌ های چاپی می‌ توانند در طراحی حمام‌ های شیک و مدرن به کار روند و جلوه‌ ای خاص و مدرن به فضای حمام شما ببخشند.

این حمام مدرن دارای کاشی‌ های خاکستری تیره، وان سفید و فضای روشویی است. حمام جادار با کاشی های خاکستری تیره بزرگ است که کف و دیوارها را پوشانده است. در سمت چپ، یک وان سفید رنگ در دیوار کاشی کاری شده تعبیه شده است که توسط یک پارتیشن شیشه ای شفاف از هم جدا شده اند. یک پنجره در بالای وان حمام اجازه می دهد تا نور طبیعی فضا را روشن کند. یک گیاه گلدان سبز روی تاقچه پنجره می نشیند و طبیعت را به آن اضافه می کند. روبروی وان حمام، یک کابینت روشویی سفید، یک سینک ظرفشویی زیبا با یک شیر آب مدرن را در خود جای داده است. بالای سینک، یک آینه بزرگ بخشی از حمام را منعکس می کند و توهمی از فضای گسترده ایجاد می کند. قفسه های تعبیه شده با درب های بافت دار در سمت راست فضای ذخیره سازی را فراهم می کنند. درب شیشه ای حمام توسط شرکت ژیکودُر نصب شده که سبب شده این حمام دارای زیبایی تمیز و براقی باشد که برای آرامش و مراقبت از خود عالی است.

نگهداری از شیشه حمام چگونه است؟

برای نگهداری از شیشه حمام و حفظ زیبایی آن، می‌ توانید از ترفند ها و روش‌ های زیر استفاده کنید :

یراق آلات شیشه حمام

یراق آلات شیشه حمام شامل مجموعه‌ ای از قطعات و اجزایی است که برای نصب، تثبیت و استفاده از درب‌ ها و پارتیشن‌ های شیشه‌ ای در حمام‌ ها استفاده می‌ شود. این یراق‌ آلات به طور معمول شامل موارد زیر می‌ شوند :

دستگیره شیشه

دستگیره‌ های شیشه برای باز و بسته کردن درب‌ ها و پارتیشن‌ های شیشه‌ ای استفاده می‌ شوند.

قفل شیشه

این قفل‌ ها برای ایمنی و جلوگیری از باز شدن ناخواسته درب‌ ها و پارتیشن‌ ها، مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

لولای شیشه

لولاها به درب‌ ها کمک می‌ کنند تا به خوبی درون ریل‌ ها حرکت کنند.

بست شیشه

بست ها برای ثابت نگه داشتن درب‌ ها و پارتیشن‌ ها در موقع بسته شدن، استفاده می‌ شوند.

فریم شیشه

فریم‌ ها برای تثبیت شیشه‌ ها در محل‌ های مختلف مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

ریل شیشه

ریل‌ ها برای به حرکت در آوردن درب‌ ها و پارتیشن‌ ها به کار می‌ روند.

مراحل نصب شیشه حمام

مشخص کردن محل نصب : ابتدا محل قرارگیری کابین دوش را مشخص کنید. برای هر لت از شیشه ثابت نیاز به اندازه‌ گیری می باشد.
نصب لولای پایینی : لولای پایینی را پیدا کنید و آن را در انتهای کانال کف قرار دهید. سپس سوراخ‌ های مته را در کف قرار داده و علامت بزنید. با استفاده از یک پیچ و پیچ‌ گوشتی، لولا را در جای خود ثابت کنید.
نصب شیشه ثابت : شیشه پنل ثابت اکنون آماده نصب است. شیشه‌ ها با استفاده از فریم‌ ها و ابزار دیگر در جای خود ثابت می‌ شوند. در نصب آن حتماً به کیفیت نصب و اجرا دقت بسیار شود.
نصب درب شیشه‌ ای حمام : مرحله بعدی اجرای درب شیشه‌ ای حمام در جای خود می باشد. نحوه نصب کابین دوش باید با دقت و کیفیت فراوان انجام شود.

موفقیت در نصب شیشه حمام نیازمند دقت و توجه به جزئیات است. در صورتی که به کمک یک نصاب حرفه ای نیاز داشتید، می توانید با کارشناسان شرکت ژیکودُر تماس بگیرید و درخواست خود را بیان کنید.

آب بندی شیشه حمام

آب بندی شیشه حمام به معنای ایجاد عایق مناسب و محکم در اطراف شیشه‌ های حمام و سرویس بهداشتی می باشد. انجام فرآیند آب بندی موجب می‌ شود تا آب و رطوبت، نفوذی به داخل دیواره‌ ها و کف‌ ها نداشته باشند. برای آب بندی کردن شیشه حمام، اغلب از مواد مقاوم و مطمئن استفاده می‌ شود تا از آسیب‌ های ناشی از رطوبت جلوگیری شود. آب بندی کردن شیشه حمام یکی از مهم ترین کارهایی است که در برابر نفوذ آب و خرابی های احتمالی، از حمام و سرویس بهداشتی محافظت می کند.

مقاومت شیشه حمام

مقاومت شیشه حمام می تواند به عوامل گوناگونی بستگی داشته باشد. به طور مثال هرچه ضخامت شیشه‌ های حمامی بیشتر باشد، از مقاومت بیشتری نیز برخوردار خواهد بود. همچنین استفاده از شیشه‌ های ایمنی مانند شیشه‌ های لمینت یا شیشه‌ های تقویت شده، مقاومت شیشه حمام را تا چندین برابر افزایش می‌ دهد. مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه شود این است که حتما در ساخت شیشه حمام، از شیشه سکوریت استفاده شده باشد. زیرا شیشه سکوریت، در برابر تغییرات دمایی از مقاومت مطلوبی برخوردار است و آسیبی به آن وارد نمی شود.

کابین دوش چیست؟

کابین دوش یک محیط بسته می باشد که برای ایجاد زیبایی و نظم بصری در فضای سرویس بهداشتی و حمام اجرا و نصب می شود. استفاده از کابین دوش شیشه ای، فضای استحمام را از سایر فصاها جدا می کند و از پخش آب خارج از حدود دوش جلوگیری می کند. کابین های شیشه ای معمولا دارای درب یا پارتیشن های قابل حرکت هستند. در نتیجه امکان ورود و خروج از داخل کابین را فراهم می کنند.
برای مطالعه بیشتر راجب کابین دوش شیشه ای کلیک کنید…

ویژگی‌ های کابین دوش شیشه‌ ای حمام

شیشه‌ های استفاده شده در ساخت کابین دوش این امکان را فراهم می‌ کنند که نور به صورت طبیعی درون حمام نفوذ کند و فضایی باز و روشن ایجاد شود.
شیشه‌ های مورد استفاده در کابین دوش معمولاً از جنس شیشه‌ های ایمنی مانند شیشه‌ های لمینت شده یا شیشه‌ های تقویت شده هستند. بنابراین مقاومت بالایی نسبت به ضربه دارند.
شیشه‌ های کابین دوش به راحتی تمیز می‌ شوند. علاوه بر این به نگهداری و تمیز کاری کمتری نیاز دارند.
نکات مربوط به نگهداری کابین دوش شیشه ای
شیشه‌ های حمام نیاز به تمیزی منظم دارند تا از لکه‌ ها و رسوبات جلوگیری شود.
انتخاب شیشه‌ های ایمنی مناسب با توجه به استاندارد های ایمنی موردنیاز است.

مزایا استفاده از شیشه حمام در کابین دوش

ظاهر زیبا : شیشه حمام به زیبایی ظاهری و بزرگ تر شدن فضا می افزاید. علاوه بر این به دکوراسیون حمام شما جلوه‌ ای مدرن و شیک می‌ بخشد.
نورپذیری : استفاده از شیشه حمامی در کابین دوش به نور پذیری فصای حمام کمک می کند و فضای دوش را روشن‌ تر و دلپذیر تر می‌ کند.
حریم شخصی : شیشه مات یا شیشه ضد آب می‌ تواند حریم شخصی شما را حفظ کند در حالی که از دید بیرونی اجتناب می‌ کند.

بنابراین، استفاده از شیشه حمام در کابین دوش می‌ تواند به بهبود ظاهر و کارایی فضای بهداشتی شما کمک کند.

خطر شکستن شیشه حمام

شکستن شیشه حمام، می تواند یکی از موضوعات خطر آفرین برای افراد باشد. اغلب شیشه های حمامی از نوع شیشه سکوریت یا لمینت ساخته می شوند. بنابراین در برابر ضربه از مقاومت بالایی برخوردار هستند. با این حال برای جلوگیری از شکستن شیشه حمام، باید برخی از نکات را در نظر گرفت :

هنگام استفاده از کابین دوش، از ضربه‌ های قوی به شیشه پرهیز کنید. ضربه‌ های قوی می‌ توانند به شکستن شیشه منجر شوند.
برای تمیز کردن شیشه حمام از محصولات مناسب استفاده کنید. مواد شیمیایی قوی ممکن است به سطح شیشه آسیب برساند.
اگر کابین دوش دارای قطعات فلزی مثل ریل‌ ها و دستگیره‌ ها می باشد، از نگهداری مناسب آن ها اطمینان حاصل کنید. قطعات فلزی که به شیشه متصل هستند، می‌ توانند در صورت استفاده نادرست موجب شکستن شیشه بشوند.
اگر شیشه حمام دچار خراش یا آسیب شده است، بهتر است آن را تعویض کنید. شیشه‌های خراب ممکن است در صورت استفاده از آن ها به شکستن تمایل داشته باشند.

سوالات متداول

شیشه حمام یک محفظه دوش شیشه ای است که در منازل به عنوان جداسازی فضای استحمام از سایر قسمت‌ های حمام استفاده می‌ شود. این شیشه‌ ها معمولاً به عنوان دیوار های جداکننده در حمام عمل می‌ کنند. استفاده از شیشه حمام، علاوه بر جداسازی فضا، به زیبایی ، مدرنیته بودن و بهینه سازی فضای حمام کمک میکند.

آب‌ بندی شیشه حمام یک مفهوم مهم در طراحی و نصب حمام‌ ها و سرویس‌ های بهداشتی است. این فرآیند به منظور جلوگیری از نفوذ آب به داخل سطح‌ های زیرین و ایجاد مقاومت در برابر رطوبت و فشار سازه‌ ها انجام می‌ شود. در این فرایند به طور معمول از جنس‌ هایی مانند سیلیکون یا درزگیر های ویژه برای سطوح شیشه‌ ای استفاده می شود؛ تا از ورود آب به سایر بخش‌ های حمام جلوگیری کند.

شیشه های حمامی اغلب از جنس شیشه های سکوریت یا لمینت شده تشکیل شده اند. بنابراین از مقاومت مطلوبی برخوردار است؛ اما احتمال شکستن شیشه های حمام به صفر نمی رسد. با این حال، شیشه حمام نیز ممکن است در اثر ضربه محکم به حواشی شیشه، فشار زیاد یا تغییرات دما و فشار شکسته شود.

 

بسته به نوع شیشه و شرایط شکستن، شیشه حمام ممکن است به شکلی که برای افراد خطرناک باشد، شکسته شود. اما اکثر شیشه‌ های حمام امروزه از نوع شیشه‌ های سکوریت یا لمینت شده هستند که در صورت شکستن به قطعات کوچک و غیر تیز تقسیم می‌ شوند. این ویژگی باعث می‌ شود که خطرات مرتبط با شکستن شیشه کمتر شود.

درب شیشه ای حمام همانطور که از نامش پیداست یک درب شیشه‌ ای است که برای جدا کردن قسمت دوش از بقیه فضای حمام مورد استفاده قرار می گیرد. این درب‌ ها معمولاً از شیشه شفاف یا مات ساخته شده‌ اند و به کمک ریل یا برجستگی‌ ها به دیوار حمام نصب می‌ شوند. در ساخت درب های شیشه ای حمام اغلب از شیشه های ایمنی و مقاومی همچون شیشه سکوریت استفاده می کنند.

پارتیشن حمام، یک سازه جداکننده است که می‌ تواند فضای حمام را به صورت شیک و اصولی از بقیه فضا های موجود جدا کند. این پارتیشن معمولاً در موارد استفاده از سرویس مشترک حمام و دستشویی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این نوع پارتیشن اغلب برای فضاهای بزرگ و یکپارچه کاربرد دارد. در نهایت، پارتیشن حمام باعث می‌ شود فضای حمام دلچسب‌ تری داشته باشید و افراد حمام لذت‌ بخش‌تری را تجربه کنید.

 

آهنکاری شیشه حمام به فرایندی میگویند که برای سازه شیشه ای اسکلتی نگه دارنده در دیوار ایجاد میشود. این کار برای حفظ امنیت بیشتر برای کار های با مساحت بالاتر انجام میشود، چرا که شیشه سنگین است و باید به نوعی در جای خود مستقر شود و نگه داشته شود.

 

تمیزکاری منظم، استفاده از مواد مناسب، استفاده از دستمال نرم، خشک نگه داشتن شیشه، نظافت منظم قاب و پروفیل‌ ها و جلوگیری از وارد شدن ضربه به حواشی شیشه از موارد هستند که بهتر است در نگه داری از شیشه حمام رعایت کنید.