یک ساختمان مدرن با درب های شیشه ای اتوماتیک را نشان می دهد. درب های شیشه ای اتوماتیک توسط شرکت ژیکودُر طراحی و نصب شده اند. دو مجموعه درب وجود دارد که پشت سر دیگری قرار دارند و فضایی شبیه قفل هوا بین آنها ایجاد می کنند. در دو طرف اولین مجموعه درب ها درب های گردان قرار دارند. بالای مجموعه داخلی درب ها یک چراغ دایره ای بزرگ قرار دارد. کفپوش صیقلی و منعکس کننده است و فضای داخلی تمیز و به خوبی نگهداری شده را نشان می دهد. نمای بیرونی که شامل ساختمان‌ های آن طرف خیابان است که نشان‌ دهنده یک محیط شهری است از طریق شیشه قابل مشاهده است.

با خرید درب اتوماتیک شیشه ای، باز و بسته شدن درب را به دست سنسور ها بسپارید!!!

با خرید درب اتوماتیک شیشه ای، بدون احتیاج به نیروی انسانی، درب به راحتی باز و بسته می شود. این فرآیند توسط سنسور های حرکتی انجام می شود. برای ثبت سفارش یا خرید درب اتوماتیک شیشه ای، می توانید با مشاورین شرکت ژیکودُر تماس حاصل کنید.

خرید درب اتوماتیک شیشه ای از شرکت ژیکودُر

شرکت ژیکودُر با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه تولید و انجام تمامی خدمات و تعمیرات انواع درب اتوماتیک شیشه ای، همواره توانسته اعتماد مشتریان را به خود جلب کند. بنابراین خرید درب اتوماتیک شیشه ای از شرکت ژیکودُر، خریدی ایمن و مطمئن خواهد بود. همچنین این شرکت با همراهی کارشناسانی بسیار مجرب و حرفه ای، مشغول به کار است و تضمین کننده کیفیت محصول و خدمات خود می باشد. برای دریافت مشاوره و ثبت سفارش می توانید از مشاورین و کارشناسان شرکت ژیکودُر کمک بگیرید.

ورودی یک ساختمان مدرن را نشان می دهد. ویژگی مرکزی مجموعه ای از درب های گردان است که توسط دو درب فشاری/کششی منظم در دو طرف احاطه شده اند. درب اتوماتیک شیشه ای توسط شرکت ژیکودُر طراحی و نصب شده است. نما از کاشی های سنگی بزرگ و مستطیل شکل ساخته شده است و بالای درب ها، یک پنجره ترانسوم وجود دارد که نور اضافی را به فضای پشت درب ها می دهد. درب گردان دارای چهار محفظه است و از شیشه با فریم فلزی ساخته شده است که با سبک درب های معمولی مطابقت دارد. همچنین دو ستون فلزی استوانه ای در هر طرف ورودی تعبیه شده است تا از نزدیک شدن بیش از حد وسایل نقلیه به درها جلوگیری کند. این طراحی ورودی شیک و کاربردی است و برای بحث در مورد معماری، نقاط دسترسی ساختمان یا طراحی شهری مناسب است.

قیمت درب اتوماتیک شیشه ای به چه عواملی بستگی دارد؟

ابعاد و اندازه درب های اتوماتیک می‌ تواند به طور مستقیم بر قیمت آن تأثیر بگذارد.

نوع شیشه مورد استفاده، جنس فریم و ساختار درب، مکانیزم و تجهیزات الکترونیکی، همگی از عواملی هستند که بر قیمت درب های اتوماتیک شیشه‌ ای تأثیر می‌ گذارند. استفاده از متریال با کیفیت و با قدرت تحمل بالا، معمولاً قیمت درب را افزایش می‌ دهد.

علاوه بر این، نوع سیستم کنترل و تجهیزات الکترونیکی مورد استفاده نیز، از جمله عوامل تعیین‌ کننده هزینه درب اتوماتیک می باشد. در واقع، سیستم‌ های پیشرفته‌ تر و هوشمند تر معمولاً هزینه بیشتری دارند.

درب اتوماتیک شیشه ای چیست؟

درب های اتوماتیک شیشه ای، نوعی درب شیشه ای هستند که به صورت اتوماتیک باز و بسته می شوند. فرآیند باز و بسته شدن درب های اتوماتیک، توسط سنسور ها و کنترل های راه دور و دیگر سیستم ها انجام می شود. در واقع در صورت نزدیک شدن به سنسور ها درب، می تواند باز یا بسته شود و به هیچ نیروی دستی احتیاج ندارد.

نحوه کارکرد درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک شیشه‌ ای عموماً با استفاده از یک سیستم مکانیکی و الکترونیکی کنترل می‌ شود. به طور کلی نحوه کارکرد درب های اتوماتیک، در سه دسته سنسور ها، کنترل الکترونیکی و مکانیزم باز و بسته کردن خلاصه می شود :

سنسور ها : در دو طرف درب های اتوماتیک شیشه ای سنسور های حرکتی نصب می شود تا در صورت نزدیک شدن افراد، سنسور ها بتوانند نزدیکی افراد به درب را شناسایی کنند. در واقع وقتی کسی در نزدیکی درب قرار می‌ گیرد، سنسور ها این اطلاعات را به سیستم کنترلی ارسال می‌ کنند.

کنترل الکترونیکی : سیستم کنترل الکترونیکی درب اتوماتیک شیشه‌ ای، با دریافت اطلاعات از سنسور ها، تصمیم به باز یا بسته کردن درب می‌ گیرد. این سیستم معمولاً شامل موتور ها، سوییچ‌ ها، و کنترلر های الکترونیکی است که عملکرد درب را کنترل می‌ کنند.

مکانیزم باز و بسته کردن : مکانیزم باز و بسته کردن درب های اتوماتیک شیشه‌ ای معمولاً شامل موتور ها یا سیستم‌ های هیدرولیکی است که با تولید نیروی لازم، درب را باز و بسته می‌ کنند.

انواع درب اتوماتیک شیشه ای

درب های اتوماتیک شیشه ای از نظر نوع کاربری به سه دسته تلسکوپی، بیمارستانی و گردان تقسیم می شوند :

ورودی یک ساختمان مدرن با درب های اتوماتیک شیشه ای را نشان می دهد. سه مجموعه شماره درب وجود دارد: 116، 116A و 116B. بالای این اعداد، متن «ROSSAN STRASSE» قابل مشاهده است.درب های شیشه ای اتوماتیک ژیکودُر جلوه منحصر به فردی به محیط بخشیده اند. ورودی دارای اسکلت فلزی است و از میان درب های شیشه ای تلسکوپی دیده می شود که نشان دهنده سطوح متعدد داخل ساختمان است. معماری معاصر است و به نظر می رسد که محیط به دلیل طراحی تمیز و ساختار یافته در یک منطقه شهری است.

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی یکی انواع درب های اتوماتیک شیشه ای است. نحوه کارکرد درب اتوماتیک تلسکوپی به گونه ای است که به صورت افقی در دو جهت راست و چپ باز و بسته می شود. که یکی از رایج ترین مدل های درب اتوماتیک می باشد که در اغلب مکان های عمومی مورد استفاده قرار می گیرد. سازه درب اتوماتیک شیشه ای همانند سایر درب های اتوماتیک است. با این تفاوت که از لت ها یا فریم های بیشتری در نوع تلسکوپی استفاده می شود. که به جای یک دوم از فضا، دو سوم از فضا را ارائه می دهد.

درب اتوماتیک شیشه ای بیمارستانی

درب اتوماتیک شیشه‌ ای بیمارستانی یک نوع درب اتوماتیک است که در بیمارستان‌ ها و مراکز درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع علت استفاده از درب های اتوماتیک در بیمارستان ها و مراکز درمانی، این است که سرعت باز و بسته شدن درب ها افزایش یابد و نیازی به نیروی باز و بسته شدن درب به صورت دستی نباشد.

مجموعه ای از درب های شیشه ای اتوماتیک بیمارستانی مدرن را نشان می دهد که احتمالاً ورودی یک بیمارستان است. درب ها با قاب فلزی و دارای دستگیره هستند که توسط شرکت ژیکودُر نصب شده است که نشان می دهد می توان آن ها را به صورت دستی نیز کار کرد. از طریق شیشه‌ های شفاف، می‌ توانید مسیری را مشاهده کنید که از ساختمان دور می‌ شود و در کنار آن درختان سبز و چمن قرار دارد که نشان می‌ دهد ساختمان در یک منطقه محوطه‌ سازی شده قرار گرفته است. این طراحی ارتباط یکپارچه بین فضای داخلی و محیط طبیعی بیرون را برجسته می کند.
نمای داخلی یک ساختمان مدرن را با یک درب اتوماتیک گردان در مرکز نشان می دهد. این درب اتوماتیک توسط شرکت ژیکودُر نصب شده است. کف دارای الگویی از نوار های تیره و روشن متناوب است که به درب گردان شیشه ای منتهی می شود که نمای واضحی از بیرون را ارائه می دهد که در آن اتومبیل ها و ساختمان ها قابل مشاهده هستند. پنجره های شیشه ای بزرگ در دو طرف درب، نور طبیعی را به داخل می دهند. در سمت چپ، یک گیاه گلدانی و یک قسمت نشیمن کوچک با صندلی‌ های قرمز وجود دارد. در سمت راست، یک گیاه گلدانی دیگر در نزدیکی یک میز پذیرش وجود دارد که دو صندلی مشکی در جلوی آن قرار دارد.

درب اتوماتیک شیشه ای گردان

درب اتوماتیک شیشه‌ ای گردان، همانطور که از نامش پیداست دارای ساختار چرخشی گردان است. درب های اتوماتیک گردان به گونه ای طراحی شده اند که به صورت افقی به دور محور خود، به نحوی می‌ چرخند که امکان ورود و خروج افراد به سرعت فراهم شود. از مزایای درب اتوماتیک گردان می توان به ظاهر شیک و مدرن آن اشاره کرد.

ویژگی های درب اتوماتیک شیشه ای

ایمنی

درب های اتوماتیک شیشه ای با داشتن سنسور های ایمنی مانند سنسور های مانع، سنسور های تصویری و سایر سیستم‌ های ایمنی، تصادفات را کاهش داده و ایمنی افراد را نیز تضمین می‌ کنند.

قابلیت تنظیم سرعت

درب های اتوماتیک، از قابلیت تنظیم سرعت باز و بسته شدن برخوردارند. بنابراین می توان به نسبت مدت زمانی که طول می کشد تا افراد از درب عبور کنند، سرعت باز و بسته شدن را تنظیم کرد.

اقتصادی

درب های اتوماتیک از لحاظ مصرف انرژی مقرون به صرفه بوده و می‌ توانند به صرفه‌ ترین گزینه برای استفاده در مکان‌ های پرتردد باشند.

بهبود کارایی

درب های اتوماتیک شیشه ای، با استفاده از سیستم‌ های هوشمند مانند کنترل از راه دور، زمانبندی و سایر قابلیت‌ های پیشرفته، به بهبود کارایی و کاربری مکان مورد استفاده کمک می‌ کنند.

دوام

شیشه‌ های مورد استفاده در درب‌ ها عموما از جنس شیشه‌ های ایمن با پوشش‌ های محافظ است که دوام و مقاومت بالایی دارند.

سازگاری

درب اتوماتیک شیشه ای با توجه به طراحی و ابعاد مختلف موجود، به آسانی قابل انطباق با محیط مورد استفاده است.

ظاهر مدرن و شیک

درب‌ های اتوماتیک شیشه‌ ای ظاهر مدرنی دارند و به طراحی و زیبا سازی داخلی و خارجی مکان ها کمک می‌ کنند.

مراحل نصب درب اتوماتیک شیشه ای

نصب درب های اتوماتیک شیشه ای به دقت فراوانی نیاز دارد تا عملکرد صحیح و ایمنی در طول مدت استفاده از آن تضمین شود. مراحل معمول نصب عبارت اند از :

آماده‌ سازی مکان نصب : ابتدا باید مکان نصب درب تمیز و خالی از هر گونه موانع باشد. همچنین لازم است اندازه‌ گیری دقیق ابعاد مکان نصب، برای انتخاب درب مناسب انجام شود.

نصب قاب و شیشه : سپس فریم درب و شیشه‌ های شفاف بر حسب ابعاد درب و مکان مورد نظر، نصب می‌ شوند.

نصب مکانیزم اتوماتیک : بعد از قرار دادن شیشه در جای مناسب خود، سیستم مکانیزم اتوماتیک شامل موتور، ریل، سیستم ایمنی و کنترل‌ های لازم نصب می‌ شود. سپس اتصال سیم‌ ها به منابع برق صورت می‌ گیرد.

انجام تنظیمات و تست‌ ها : تنظیمات نهایی بر روی سیستم اتوماتیک یکی از مراحل بسیار مهم در نصب درب اتوماتیک شیشه ای است. زیرا کمک می کند تا سرعت، حساسیت سنسور ها و سایر پارامتر ها بهینه شوند. علاوه بر این در این مرحله، باید تست‌ های مختلف اعم از باز و بسته کردن درب، تست سنسور ها، تنظیمات ایمنی و دیگر تنظیمات بر روی سیستم‌ های کنترلی انجام شود.

آموزش به مشتری : در نهایت، قبل از تحویل نهایی به مشتری، مراحل استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای فراهم و آموزش داده می‌ شود.

چه نوع مراقبت و نگهداری‌ هایی برای درب اتوماتیک شیشه‌ ای لازم است؟

برای حفظ عملکرد بهینه و افزایش عمر مفید درب های اتوماتیک شیشه‌ ای، مراقبت و نگهداری منظم از آن بسیار مهم است :

آیا می‌توان درب اتوماتیک شیشه‌ای را به سیستم‌ های هوشمند متصل کرد؟

بله، می‌ توانید درب اتوماتیک شیشه‌ ای را به سیستم‌ های هوشمند متصل کنید تا از امکانات و قابلیت‌ های پیشرفته‌ تری برخوردار شوید. این نوع اتصال می‌تواند از طریق استفاده از تکنولوژی‌ های مختلف انجام شود :

با اتصال درب اتوماتیک به اینترنت، می‌ توانید درب را از راه دور کنترل کنید و بر وضعیت آن نظارت داشته باشید.

روش دیگر برای اتصال درب های اتوماتیک به سیستم های هوشمند، استفاده از برنامه های تلفن همراه می باشد. برنامه‌ های مخصوصی وجود دارند که به شما این امکان را می‌ دهند تا از طریق گوشی هوشمند خود درب را کنترل کرده و برنامه‌ ریزی کنید.

برخی از درب های اتوماتیک شیشه‌ ای توانایی تشخیص صدا ها یا اثر انگشت را دارند. که به شما امکان می‌ دهد آن ها را با استفاده از این فناوری‌ ها کنترل کنید.

درب اتوماتیک شیشه ای برای لابی ساختمان

درب های اتوماتیک شیشه ای که در لابی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند باید از یک سری ویژگی برخوردار باشند. که این ویژگی می تواند شامل استفاده از یک مدار فرمان آپشن دار و با کیفیت و همچنین موتور درجه یک باشد. که بتوان مدار فرمان را به ایفون متصل کرد. علاوه بر این، درب های اتوماتیکی که برای لابی ساختمان ها نصب می شوند باید قابلیت تگ را داشته باشند. برخی از ساختمان ها به سیستم تشخیص چهره نیاز دارند اما برخی دیگر نیازی به آن ندارند. بنابراین با توجه به نیاز کارفرما می توان از این سیستم استفاده کرد. برای درب های اتوماتیک شیشه ای در لابی ساختمان ها یک کلید کنترل طراحی می شود. این کلید برای امنیت بیشتر در شب ها فقط به دست لابب من سپرده می شود. تا بتوانند با قراردادن آن کلید بر روی دستگاه، درب ها را قفل کنند. و ورود و خروج از آن فقط با کنترل لتبی من انجام شود. به طور کلی درب های اتوماتیک شیشه ای در هر مکانی که مورد استفاده قرار بگیرند، باید سازگار با آن محیط ها از آپشن ها استفاده نمایند.

درب اتوماتیک شیشه ای برای مدیران

کسانی که می خواهند توسط درب های اتوماتیک شیشه ای یک فضای اختصاصی پر تشریفات داشته باشند، معمولا از درب هایی همچون درب های اتوماتیک بیمارستانی برای آن ها استفاده می شود. همچنین باید دستگاه هایی همچون تشخیص چهره، اثر انگشت و تگ را به درب اتوماتیک اضافه کرد. زیرا لازم است ورود و خروج به اتاق به صورت کنترل شده باشد.

فرمان از راه دور درب اتوماتیک شیشه ای

فرمان از راه دور درب اتوماتیک شیشه ای به مدار کنترل بستگی دارد. در واقع این عملکرد به گونه ای انجام می شود که برد را با سیم کشی به وای فای وصل می کنند. سپس برنامه مورد نظر کاما پلاس را داخل موبایل یا دستگاه های هوشمند نصب می کنند. که توسط این برنامه می توان درب های اتوماتیک شیشه ای را از راه دور کنترل کرد.