استفاده شیشه حمام در کابین دوش

استفاده شیشه حمام در کابین دوش، یکی از محبوب ترین روش های برای بهبود ظاهر و عملکرد کابین دوش است. استفاده از شیشه در کابین دوش، ظاهر شفاف و شیکی به خمام می بخشد و اجازه می دهد تا نور طبیعی به داخل کابین نفوذ کند. این ویژگی سبب شده تا فضای حمام بزرگ تر و باز تر بنظر بیاید.

حمامی شیک و مدرن را به تصویر کشیده است. دیوارهای حمام دارای روکش خاکستری بافتی هستند که ظاهری پیچیده به شما می بخشد. کابین دوش شیشه ای برجسته در داخل این حمام توسط تیم حرفه ای ژیکودُر طراحی شده است. در سمت چپ دوش، یک روشویی شناور با یک لگن سفید و یک شیر آب دیواری وجود دارد. در بالای روشویی، یک آینه مستطیلی تعبیه شده زیبایی مینیمالیستی را تقویت می کند. حوله ها و شیشه های مرتب چیده شده، کاربردی و شیک را می بخشند. نور طبیعی از طریق یک پنجره بزرگ به اتاق سرازیر می شود و مناظری از فضای سبز بیرون را ارائه می دهد. یک گیاه گلدانی نزدیک پنجره حسی از طبیعت را در داخل خانه به ارمغان می آورد. جلوی پنجره میزی شیک قرار دارد که با وسایل تزئینی از جمله دو گلدان زرد تزئین شده است. کف چوبی با یک فرش قهوه ای تکمیل می شود و به فضا گرما می بخشد. حمام عناصر طراحی مدرن را با نور طبیعی و فضای سبز ترکیب می کند و فضایی آرام و دلنشین ایجاد می کند.

کابین دوش و ساختار آن

استفاده از کابین دوش یا دور دوشی، یکی از محبوب ترین روش ها برای جداسازی فضای حمام از سایر فضاها است، که به طور عمده از چهار جز اصلی ساخته می‌ شود.
زیر دوشی (کفی) : این بخش حاوی محل خروجی آب به فاضلاب است.
دیواره : اغلب از شیشه ساخته می‌ شود و فضای سرویس بهداشتی را از حمام جدا می‌ کند.
ورودی آب به دوش یا پانل دوش : این قسمت محل ورود آب به داخل کابین دوش است.
پانل‌ ها : لوازم و شیر آلات حمام نیز در این قسمت قرار می‌گیرند.

کابین‌ های دوش در اشکال مختلفی مانند مربع، مستطیل، ربع دایره، نیم دایره، جلو گرد، جلو پخ و… ساخته می‌ شوند و ابعاد مختلفی نیز دارند. بنابراین با نیاز های مختلف سرویس‌ ها سازگار هستند.

چرا از شیشه حمام در کابین دوش استفاده می شود؟

استفاده شیشه حمام در کابین دوش به دلیل ایمنی و مقاومت بالای شیشه های حمامی است. شیشه حمام معمولاً از جنس شیشه‌ های تقویت شده یا شیشه‌ های لمینت ساخته می‌ شود. بنابراین شیشه های حمامی، از مقاومت بالایی در برابر ضربه و فشار برخوردار هستند. همچنین در صورتی که شیشه حمام شکسته شود، به تکه‌ های کوچک و کم خطر تبدیل می‌ شود و از ایجاد آسیب جدی به افراد؛ جلوگیری می‌ کند. این ویژگی‌ موجب شده است که شیشه حمام به عنوان یک گزینه ایمن و مطمئن برای استفاده در کابین دوش مورد توجه قرار بگیرد.

مزایای استفاده شیشه حمام در کابین دوش

شیشه حمام به عنوان جایگزینی برای پرده حمام یا درب‌ های پلاستیکی کابین دوش، مزایای زیادی دارد که شامل موارد زیر می‌ شود :
ظاهر شیک و مدرن : شیشه حمام به کابین دوش ظاهری شیک و مدرن می‌ بخشد و در فضا جلوه‌ ای لوکس و زیبا تراوش می کند.
سهولت در تمیزی : شیشه حمام به دلیل سهولت در تمیزی و نگهداری، به کاربران این امکان را می‌ دهد که کابین دوش را به راحتی تمیز نگه دارند و از آن استفاده کنند.
مقاومت در برابر آب : شیشه حمام معمولا از جنس شیشه‌ های مقاوم در برابر آب و خوردگی می باشد. این مزیت سبب شده که طول عمر کابین دوش بالا باشد و از زنگ زدگی و خوردگی در امان باشد.
ایجاد حس آزادی : استفاده شیشه حمام در کابین دوش به کاربران حس آزادی و راحتی بیشتری در حین استحمام می‌ دهد.

یک حمام مدرن و مینیمال را به تصویر می کشد. محفظه دوش شیشه ای در مقابل دیوار سمت چپ قرار گرفته است که دارای بافت بتنی است و این محفظه توسط شرکت ژیکودُر نصب شده است. داخل دوش، سر دوش دستی دیواری وجود دارد. یک میز هندسی شکلی کنار دوش قرار دارد و دو بطری احتمالاً شامپو یا شستشوی بدن را در دست دارد. در سمت راست تصویر، توالت دیواری تیره رنگ زیر پنجره وجود دارد. پنجره قاب های سیاه دارد و نمای بیرونی شاخه های برهنه درخت را در مقابل آسمان نمایان می کند. در کنار توالت یک روشویی مدرن با یک لگن یکپارچه قرار دارد. بالای آن حوله های تا شده و سایر لوازم ضروری حمام قرار دارد. کف دارای کاشی های رنگ روشن است که هم با دیوارهای بتونی و هم با وسایل تیره تضاد دارد.

چه نوع شیشه حمامی در ساخت کابین دوش استفاده می شود؟

در ساخت کابین دوش، معمولاً از شیشه‌ های سکوریت یا شیشه های تقویت شده برای استفاده به عنوان شیشه حمام، استفاده می‌ شود. این شیشه ها دارای ویژگی‌ های ایمنی و مقاومت بالا هستند. بنابراین برای استفاده در محیط‌ های مرطوب و با تماس مستقیم با آب مناسب می‌ باشند. همانطور که می دانید شیشه های سکوریت در صورت شکستن به تکه‌ های کوچک و کم خطر تبدیل می‌شوند و از ایجاد آسیب جدی نیز جلوگیری می‌ کنند. از طرفی، این نوع شیشه‌ ها به راحتی قابل تمیز کردن هستند و از موادی تشکیل شده اند که به راحتی از روی آن ها رده های آب و لکه‌ ها پاک می‌ شوند.

آیا شیشه حمام استفاده شده در کابین دوش باید ضد آب باشد؟

بله، شیشه‌ های استفاده شده در کابین‌ های دوش، معمولاً باید ضد آب باشند. زیرا وجود این ویژگی از رشد کپک و باکتری در کابین دوش جلوگیری می‌ کند. همچنین، شیشه‌ های حمام معمولاً ضد لکه نیز هستند. در نتیجه به راحتی قابل تمیز شدن هستند. بنابراین، انتخاب کابین دوش با شیشه‌ های مرغوب و ضد آب می‌ تواند به بهبود بهداشت و زیبایی حمام شما کمک کند.