از شیشه سکوریت در چه سازه هایی استفاده می شود؟

یکی از رایج ترین سوالات در زمینه شیشه سکوریت، از شیشه سکوریت در چه سازه هایی استفاده می شود؟، می باشد. که در جواب می توان گفت شیشه سکوریت یا شیشه نشکن به دلیل خواص ویژه‌ ای که دارد، در بسیاری از سازه‌ ها و پروژه‌های ساختمانی مدرن قابل استفاده است. علاوه بر این، در مقایسه با شیشه معمولی، از مقاومت بالاتری در برابر ضربه، شکست و تغییرات دما برخوردار است. و در صورت شکست نیز به ذرات ریز و غیر برنده تبدیل می‌ شود که باعث افزایش ایمنی آن می‌ شود.

یک ساختمان مدرن با طراحی معماری متمایز با اشکال منحنی و استفاده گسترده از شیشه سکوریت را نشان می دهد. نما از چند طبقه با خطوط مواج و افقی تشکیل شده است که حس حرکت را ایجاد می کند. طراحی شیشه سکوریت استفاده شده در این نما توسط شرکت ژیکودر انجام می شود. هر سطح دارای بالکن هایی با نرده های شیشه ای و لهجه های متالیک قهوه ای است. ساختمان توسط سازه های دیگر احاطه شده است و به نظر می رسد در یک محیط شهری است، همانطور که توسط ساختمان های مجاور قابل مشاهده و آسمان صاف بالا نشان می دهد.

نمای ساختمان

نمای ساختمان‌ ها به دلیل ارتباط مستقیم با عوامل خارجی همچون باد، باران و تغییرات دما نیاز به مقاومت بالایی دارند. شیشه سکوریت به دلیل مقاومت در برابر فشار باد، تغییرات دما و همچنین ایمنی بالا در شکست، در نمای ساختمان‌ های مدرن به‌ کار می‌ رود. همچنین زیبایی و شفافیت آن، نور طبیعی را به داخل ساختمان هدایت می‌ کند.

درب و پنجره‌ های بزرگ

در پنجره‌ ها و درب های بزرگ به ویژه در فضا های تجاری و اداری، استفاده از شیشه سکوریت به دلیل مقاومت در برابر ضربه و خرد شدن ایمن، بسیار حائز اهمیت است. شیشه سکوریت نه‌ تنها از ایمنی بالایی برخوردار است، بلکه در برابر تغییرات حرارتی و صدمات فیزیکی نیز مقاوم است. بنابراین در شرایط آب‌ و هوایی سخت یا مناطق پر رفت‌ و آمد، کاربرد دارد.

پارتیشن‌ شیشه‌ ای

در طراحی داخلی مدرن، برای تقسیم‌ بندی فضاها از پارتیشن‌ های شیشه‌ ای استفاده می‌ شود. شیشه سکوریت به دلیل مقاومت بالا در برابر ضربه و همچنین به خاطر شفافیت و زیبایی، فضای داخلی را بزرگ‌ تر و روشن‌ تر نشان می‌ دهد. ایمنی شیشه های سکوریت در مقابل ضربات احتمالی نیز دلیل دیگر استفاده از آن در فضا های داخلی است.

یک فضای داخلی با طراحی مدرن را نشان می دهد که دارای یک محفظه شیشه ای بزرگ است که یک اتاق مجزا در منطقه بزرگ تر ایجاد می کند. قسمت بیرونی دارای کفپوش چوبی است، در حالی که اتاق شیشه ای داخلی دارای یک کف سفید است که در تضاد با چوب است. شیشه های سکوریت استفاده شده در این سازه توسط شرکت ژیکودر طراحی شده اند. سقف با تیرهای فلزی و کانال کشی، به رنگ سفید رنگ آمیزی شده است و چندین چراغ آویزان وجود دارد که فضا را روشن می کند. از میان دیوار های شیشه‌ ای اتاق محصور، می‌ توان ساختمان دیگری را در بیرون و فضای سبز مشاهده کرد که نشان می‌ دهد این فضا احتمالاً در سطح زمین با دسترسی مستقیم به مناظر بیرونی است. این تصویر عناصر طراحی معماری معاصر مانند فضا های پلان باز، استفاده از نور طبیعی از طریق استفاده گسترده از شیشه و سقف‌ های به سبک صنعتی را به نمایش می‌ گذارد.

درب‌ اتوماتیک شیشه‌ ای

در درب‌ های اتوماتیک که معمولاً در ورودی ساختمان‌ های بزرگ، فروشگاه‌ ها و مراکز تجاری نصب می‌ شوند، شیشه سکوریت به دلیل مقاومت در برابر شکستن و امنیت بالا انتخاب می‌ شود. این درب‌ ها باید علاوه بر داشتن ظاهری زیبا و شفاف، ایمنی بالایی نیز برای جلوگیری از آسیب به افراد فراهم کنند.

کابین دوش و حمام

در حمام‌ ها و کابین‌ های دوش، شیشه های سکوریت به دلیل مقاومت در برابر رطوبت و حرارت، و همچنین ایمنی در صورت شکست، به‌ کار می‌ رود. این شیشه همچنین مقاومت بالایی در برابر خراشیدگی و ضربات فیزیکی دارد. که استفاده از آن را در محیط‌ های مرطوب مناسب می‌ سازد.

یک فضای داخلی با طراحی معماری مدرن را نشان می‌ دهد که دارای یک راهرو با سقف‌ های بلند و پنجره‌ های شیشه‌ ای بزرگ از کف تا سقف در سمت راست است. انعکاس بر روی پنجره های شیشه ای، گسترش بصری فضا را ایجاد می کند. راهرو به یک منطقه باز با معماری منحنی منتهی می شود که از طریق شیشه سکوریت ژیکودر قابل مشاهده است. بیرون، منظره ای از درختان و آسمانی صاف وجود دارد که محیطی آرام را نشان می دهد. ترکیب نور طبیعی و طراحی مینیمالیستی این فضا را از نظر بصری جذاب می کند و احتمالاً نشان می دهد که بخشی از یک ساختمان عمومی یا تجاری است که برای دید بالا و نور طبیعی طراحی شده است.

نرده‌ های شیشه‌ ای

در پله‌ ها، تراس‌ ها، بالکن‌ ها و اطراف استخر ها، نرده‌ های شیشه‌ ای سکوریت به دلیل مقاومت در برابر ضربه و ایمنی بالا نصب می‌ شوند. همچنین این نوع نرده‌ ها به دلیل شفافیت و زیبایی، حس گستردگی و نور بیشتری به فضا می‌ دهند. شکست شیشه سکوریت در صورت بروز حادثه به ذرات غیر برنده تبدیل می‌ شود که از ایجاد آسیب جدی جلوگیری می‌ کند.